În urma studiului şi controlului efectuate de Autoritatea Portuară şi Căpitănia Portului Drobeta Turnu Severin, s-a descoperit că pe o distanţă de 300 de metri de Dunăre, în aval de portul comercial Gruia, s-au format şapte mameloane de nisip. Cotele mici ale Dunării, în aval de barajul Porţile de Fier II, de 2.280 de metri cubi/secundă, au mai fost identificate în alte şapte zone critice în care navele riscă să eşueze. Autorităţile au dispus ca navele să fie încărcate la jumătate din capacitate şi anunţă că se poate ajunge chiar la restricţionarea traficului pe Dunăre, în cazul în care debitul fluviului nu va creşte. Cele trei nave eşuate de mai bine de o lună în sectorul de Dunăre din Mehedinţi, în aval de Porţile de Fier 2, nu pot fi aduse în şenalul navigabil până ce apa nu va creşte. Armatorii celor trei şlepuri eşuate au început pregătirile pentru transbordarea cerealelor aflate în magaziile acestora. Marfa va fi depozitată pe două nave sârbeşti, pentru a se evita alterarea cerealelor. Căpitanul Portului Drobeta Turnu Severin, Marinică Genovu, a declarat că măsura a fost luată pentru a nu fi afectată calitatea cerealelor din navele eşuate. După ce navele vor fi golite de cereale, se va încerca scoaterea acestora din nisip şi readucerea şlepurilor la linia de plutire în şenalul navigabil.
„După transferul mărfii, echipajul remorcherului Păltiniş va încerca să tragă în şenalul navigabil şi unităţile navale eşuate care vor pleca, potrivit uzanţelor, într-un şantier naval pentru revizii“, a declarat Marinică Genovu. În urma studiului şi controlului efectuate de Autoritatea Portuară şi Căpitănia Portului Drobeta Turnu Severin, s-a descoperit că pe o distanţă de 300 de metri de Dunăre, în aval de portul comercial Gruia, s-au format şapte mameloane de nisip. Cotele mici ale Dunării, în aval de barajul Porţile de Fier II, de 2.280 de metri cubi/secundă, au mai f