Bogdan Baltazar consideră că instituţiile de credit, în special cele mai mici, se tem de tutela unui astfel de organism Proiectul de înfiinţare a ombudsman, instituţie care să medieze
Bogdan Baltazar consideră că instituţiile de credit, în special cele mai mici, se tem de tutela unui astfel de organism
Proiectul de înfiinţare a ombudsman, instituţie care să medieze neînţelegerile dintre clienţi şi bănci, înaintează greu, nefiind încă definitivat, după aproape un an de discuţii. În plus, nici armonizarea legislaţiei în ceea ce priveşte modificarea contractelor pentru credite de consum nu s-a materializat.
Ombudsmanul bancar va permite rezolvarea, pe cale nejudecătorească, a disputelor dintre consumatori şi bănci, fiind o instituţie menită să rezolve problemele înainte de a ajunge în instanţă.
"Partea tehnică am finalizat-o. Urmează ca, la un moment dat, probabil prin lunile noiembrie-decembrie, comunitatea băncară să se pronunţe.
Din punct de vedere al Asociaţiei Române a Băncilor, lucrurile sunt rezolvate", a declarat, pentru "Adevărul", Radu Negrea, secretar general al Asociaţiei.
Oficialul ARB recunoaşte că lucrurile înaintează cu dificultate, iar din discuţiile de până în momentul de faţă cu membrii ARB a rămas bătut în cuie faptul că viitoarea societate va fi "o entitate de sine stătătoare, autonomă, nu o autoritate de stat".
Instituţia urmează să fie finanţată de bănci
Dezvoltarea groaie a ombudsman nu este o noutate pentru sistemul bancar, dificultăţi apărând şi în cazul înfiinţării Biroului de Credit, Transfond sau Biroului de Garantare. Radu Negrea spune că, în urma discuţiilor de până acum dintre membrii ARB, societatea care se va înfiinţa va fi finanţaţă prin contribuţia băncilor.
La rândul său, Radu Gheţea, preşedintele ARB, declară că proiectul este în termen, în acest moment discuţiile axându-