» Transportul de calatori din Brasov si alte zone turistice din Romania este asigurat de autobuze vechi, cu probleme tehnice si fara cele mai elementare conditii de confort.
» Masinile apartin firmei Transbus, proprietate a unui om de afaceri brasovean care castiga suspect de usor licentele pentru trasee importante intre statiuni si localitati frecventate de turisti.
» Autoritatile locale din Brasov, acolo unde sunt principalele curse ale transportatorului, desi recunosc problemele, spun ca nu pot face nimic.
Autobuzul urca greu, aproape ca se taraste pe serpentine intr-un nor negru de fum. De fiecare data cand soferul schimba viteza, un zgomot metalic infiorator iti da senzatia ca monstrul urmeaza sa se rupa in doua. In spatele autovehiculului, o coloana de autoturisme cu soferi nervosi care incearca sa depaseasca. Degeaba insa, pentru ca drumul este prea ingust pentru orice manevra curajoasa. Inconjurati de fumul inecacios, turistii cu masini moderne se resemneaza si isi continua calvarul in spatele rablei. Aceasta a devenit una dintre imaginile-emblema de pe drumurile judetului Brasov, aflat de ani buni in topul regiunilor cele mai calcate de turisti. Autobuzul cu pricina ii apartine companiei care detine licente pentru aproape toate traseele din zona (dar si din judetele Arges, Bacau, Iasi, Prahova etc.), Transbus SA, proprietatea omului de afaceri Nicolae Constantin Codreanu.
Turistii platesc bine si primesc servicii proaste
Cu aproape o jumatate de milion de turisti anual (484 de mii in 2006), Brasovul se situeaza pe locul doi in tara, dupa Constanta, in ceea ce priveste numarul de vizitatori care-i trec hotarele. Fie ca isi petrec concediul in statiunile Predeal, Bran, Moeciu, Poiana Brasov sau pe traseele montane din Bucegi si Piatra Craiului, turistii romani si straini lasa aici sume importante de bani. Cifrel