Honda Civic Hibrid si Toyota Prius, singurele modele de gen de pe piata interna La sfarsitul lunii iulie Honda a lansat cel de-al doilea hibrid din segmentul compact-mediu, dupa ce in luna septembrie a anului trecut Toyota a lansat pe piata locala modelul Prius.
Daca Toyota a adoptat in cazul modelului sau hibrid decizia de a concepe un model complet nou, cu un design ceva mai neobisnuit, cei de la Honda, cel mai probabil pentru a reduce anumite costuri considerate inutile, au echipat modelul Civic sedan cu sistemul de propulsie hibrid.
Din punct de vedere al designului, un Civic Hybrid nu iese prea mult in evidenta pe strada, fiind ceva mai discret ca Prius. Designul sau este avangardist, insa se inscrie in limitele normalului, nefiind la fel de revolutionar precum versiunea hatchback a lui Civic, numita "un prototip de serie". La interior, designul este preluat de la versiunea hatchback, cu turometru amplasat central si vitezometru in plansa superioara a bordului. Civic Hybrid este propulsat de un motor pe benzina de 1,3 litri si 95 CP/6.000 rpm care dezvolta un cuplu motor maxim de 123 Nm la 4.600 rpm si un motor electric de 20 CP, dar care furnizeaza 103 Nm intre 0 si 1.160 rpm, exact in plaja de turatii in care motorul pe benzina furnizeaza o putere scazuta. Cumulat, cele doua propulsoare dezvolta 116 CP. In comparatie cu Civic, Prius dispune de un motor electric mult mai puternic care dezvolta 68 CP si un cuplu de 400 Nm, alaturi de cel pe benzina de 78 CP si
115 Nm. Diferenta de putere dintre cele doua motorizari hibride se observa in valoarea timpului de accelerare de la 0 la 100 km/h: 12,1 secunde pentru Civic Hybrid si 10,9 secunde in cazul lui Prius. Diferenta care se simte, in special atunci cand se efectueaza o depasire.
Bateriile motorului electric sunt incarcate aproape exclusiv cand se franeaza, in mers proce