Concernul american şi-a rezervat o formulă care-i permite să nu plătească mult şi să nu preia datoriile fostei uzine Daewoo Două luni de negocieri cu americanii s-au încheiat cu o
Concernul american şi-a rezervat o formulă care-i permite să nu plătească mult şi să nu preia datoriile fostei uzine Daewoo
Două luni de negocieri cu americanii s-au încheiat cu o ofertă "cu îmbunătăţiri" de numai 57 milioane de euro. Românii nu au loc de întors în faţa singurului ofertant şi nici măcar "axa cu Washingtonul" nu va aduce mai mulţi bani pentru ACSA (Automobile Craiova SA), chiar dacă uzina a beneficiat de investiţii mult peste 500 milioane de euro.
"Va fi o schemă nemaiîntâlnită în privatizările de până acum", ne spune Sebastian Vlădescu, şeful Comisiei de privatizare a Automobile Craiova SA (ACSA). Este vineri, 7 septembrie, cu aproape o oră înainte de momentul anunţat pentru deschiderea ofertei financiare a americanilor de la Ford, şi oficialul a venit într-o scurtă inspecţie.
"Schema nemaintâlnită" pare să se refere la realizarea unei societăţi care va prelua cel puţin terenurile de la Craiova de care concernul american "nu are nevoie, pentru că nu face parte din businessul de bază". Secretarul de stat este laconic şi spune că amănunte se vor da la semnarea contractului.
Dar, deşi afişează obişnuitul său calm, nu poate ascunde că lucrurile nu sunt încă OK cu americanii. "Sunt foarte multe lucruri de făcut. Ne aşteaptă încă un weekend încărcat".
Când a deschis plicul cu oferta financiară "îmbunătăţită şi irevocabilă", şeful Comisiei de privatizare a stat câteva zeci de secunde până să spună suma. Şi, cel mai probabil, nu pentru a întreţine suspansul, ci pentru a-şi masca surprinderea - numai 57 milioane de euro pentru pachetul de 72% din acţiunile uzinei.
Americanii îşi îmbunătăţiseră oferta cu numai două milioane de euro, dup