Vanzarile diviziei europene a General Motors au crescut in luna august a acestui an cu 19,3% pana la peste 138.000 unitati, pe fondul succesului inregistrat de marca Opel/Vauxhall, ale carei vanzari au avansat cu 15,9%, au declarat marti, oficialii companiei, potrivit Reuters.
In primele opt luni ale anului in curs, vanzarile GM pe piata europeana au crescut cu peste 101.000 unitati, pana la aproximativ 1,4 milioane unitati. In Romania, General Motors s-a numarat printre firmele interesate de privatizarea Automobile Craiova, compania romana urmand sa fie achizitionata, in cele din urma, de catre Ford Motors, pentru 57 milioane euro.
In perioada ianuarie-august a acestui an, vanzarile GM pe piata europeana au crescut cu 101.800 unitati, pana la un total de 1,445 milioane unitati.
In trimestrul doi din acest an, GM Europe (GME) a raportat un profit net de 217 milioane dolari, comparativ cu trimestrul similar al anului trecut cand a inregistrat o pierdere neta de 39 milioane dolari.
In ciuda presiunilor din Germania, cea mai mare piata a General Motors din Europa, GME a raportat vanzari record de 547.000 unitati, in crestere cu 5% fata de acelasi trimestru al anului trecut. Cresterea GME in principalele piete est europene a fost puternica, in special in Rusia, unde vanzarile au crescut cu 106% comparativ cu trimestrul doi al anului trecut.
Pe piata din Romania, GM a vandut anul trecut peste 19.000 unitati, din care mai mult de 11.000 de masini din marca Opel/Vauxhall, compania detinand o cota de piata de 6,5%.
General Motors s-a numarat printre firmele care au depus oferte neangajante pentru Automobile Craiova, alaturi de Ford Motors Company si compania JSC Russian Machines, parte a grupului rus Basic Element controlat de Oleg Deripaska, unul dintre cei mai bogati oameni din lume.
Ulterior