Greg Thain, presedintele International Marketing&Sales Group (IMSG), compania irlandeza care va prelua agentia romaneasca de publicitate Friends Advertising, a declarat ca Romania reprezinta intre 5 si 8% din valoarea totala a achizitiilor companiei, in conditiile in care intentioneaza ca in urmatoarele 12 luni sa cumpere alte 3-4 companii de profil romanesti.
“Peste doua sau trei saptamani vom anunta achizitia unei alte companii romanesti”, a afirmat Thain. Presedintele IMSG a anuntat ca va implementa in Romania o serie de idei de marketing a caror eficienta a fost probata pe pietele emergente din Rusia si Turcia.
In urmatoarele luni, compania irlandeza planuieste achizitionarea altor grupuri de profil din Bulgaria si Ucraina estimand ca, in circa 2 ani, IMSG va deveni cel de-al 10-lea mare grup de marketing la nivel mondial.
“Pietele emergente reprezinta viitorul afacerilor, iar Romania este deosebit de atractiva sub acest aspect”, a declarat Thain. Acesta a accentuat ideea ca strategia lor de achizitie este gandita pentru pietele emergente din Rusia, Turcia si Romania, adoptand o politica de desfasurare a activitatii bazata pe personal recrutat din cadrul tarii afiliate grupului irlandez.
Thain a adaugat ca se asteapta la o crestere semnificativa a retelei de modern trade, ca urmare a majorarii de 2 cifre a pietei produselor de larg consum.
Negocierile privind preluarea agentiei romanesti Friends Advertising de catre IMSG au debutat acum un an. IMSG a mai derulat o serie de negocieri cu o alta agentie de publicitate, Mercury 360, insa pana in prezent nu s-a ajuns la nicio intelegere. Achizitia Friends Advertising urmeaza sa se realizeze in doua etape, cea de-a doua fiind programata pentru 2011.
“Strategia noastra de achizitie este sa cumparam toate actiunile unei companii, insa dam banii in transe, incepand cu 250.000 sau 500