Cresterea veniturilor consumatorilor se resimte in preferintele de consum, astfel ca rata de crestere in valoare a pietei bunurilor de larg consum lasa mult in urma evolutia ei cantitativa.
Vanzarile de bunuri de larg consum in Romania au inregistrat o rata de crestere de doua ori mai mare in valoare fata de rata de majorare in volum in primul semestru al anului, comparativ cu aceeasi perioada din 2006.
In volum, vanzarile de bunuri de larg consum (alimente, bauturi, produse nealimentare) au crescut cu 8% in primele sase luni fata de primul semestru din 2006, in timp ce, valoric, rata de crestere a fost de 16,5%, arata un studiu de cercetare a pietei al companiei MEMRB Retail Tracking Services. Diferenta dintre cele doua rate de crestere se explica prin migrarea consumatorilor catre produse mai scumpe, pe masura ce veniturile lor cresc. Acesta este, de altfel, primul semn al cresterii puterii de cumparare pentru jucatorii de pe piata FMCG (bunuri de larg consum). Orientarea spre branduri este, la randul sau, unul dintre principalele tendinte de pe piata de profil, spun retailerii.
Diferenta dintre cresterea valorica si cea cantitativa a pietei este vizibila mai ales pe segmentele alimentar si cel al bauturilor fiind aproape inexistenta in cazul produselor nealimentare.
Potrivit MEMRB, vanzarile de alimente au inregistrat in primul semestru un avans valoric de 13,4% fata de primele sase luni din 2006, de trei ori mai mare fata de rata de crestere in volum (4,2%). Piata a fost impulsionata de produsele lactate care au inregistrat cea mai mare crestere in S1, de 21% (valoric). Lactatele au ajuns in prezent la o pondere de 15,7% in valoarea vanzarilor de alimente in retail, fata de 14,4% in anul 2005, evolutia acestora fiind determinata si de eliminarea taxelor la importuri, dupa integrare.
La polul opus se afla grasimile (u