Din ciclul „Ce ne da Nastase noua?“, azi avem si raspunsul: „La oua“. Sau, daca pre¬ferati ceva mai multa acuratete, nu chiar noua ne da, ci ii da la oua bugetului de stat.
Care, cit e el de rupt in cur, va trebui sa-si rupa de la gura nu 2,2 mi¬liarde de euro pentru Autostrada Transilvania, ci fix 7,2 miliarde de euro, adica de peste trei ori mai mult decit ne-a mintit Nastase ca le vom plati americanilor de la Bechtel.
Orban a facut pe el cind a vazut pretul final
In iunie 2007, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Ro¬mania (CNADNR) a intocmit un memorandum. Acesta prezinta o analiza cu pri¬vire la costurile Autostrazii Transilvania (Brasov - Cluj - Bors). Pe scurt, autostrada este o scumpete. La propriu.
Valoarea actualizata a contractului pentru constructia autostrazii este de (a se holba ochii aici!) 7,2 miliarde de euro (sapte miliarde si doua sute de milioane de euro)!!! Co¬lectivul de specialisti al CNADNR a stabilit ca, pina la sfirsitul contractului, costurile de executie vor creste de mai mult de trei ori, respectiv cu cinci mi¬liarde de euro.
La momentul semnarii contractului intre CNADNR si Bechtel, in 2003, valoarea lucrarilor era de 2,241 mi¬liarde. Raportul a plecat de la Mihai Grecu, directorul general al CNADNR, si a ajuns pe biroul lui {ica Orban, ministrul Transporturilor, de unde ar fi trebuit sa plece la Tariceanu.
Cind a vazut pozna de act, dom’ ministru a scuipat repede vreo doua mascari si i-a trimis inapoi calul tro¬ian lui Grecu. Prin urmare, mamaliga asta fierbinte a fost aruncata in fundul unui sertar al CNADNR si lasata sa zaca pina la noi ordine.
Nastase a facut pe noi cind a semnat pretul initial
Va spuneam ca pretul contractului a pornit de la 2,241 miliarde de euro. Suma reprezinta valoarea totala a lucrarilor si este rez