Podul de la Sighet care facea legatura intre Ucraina si Romania, scurtand considerabil traseul de trecere a frontierei dintre cele doua state, a fost inchis. Motivul ofical: o furtuna a distrus niste piloni, periclitand astfel siguranta traficului. Neoficial, in spatele acestei „intamplari” se afla greseli umane grave. Cu mult noroc, nimeni nu a fost in pericol.
Una dintre cele mai discutate probleme in ultima saptamana, la nivel de judet, a fost inchiderea podului istoric de peste Tisa care facea legatura intre orasele, Sighet si Solotvino (Ucraina). Initial s-a spus ca vremea ar fi de vina. O ploaie violenta i-ar fi venit de hac podului deschis de abia o jumatate de an pentru a facilita trecerea granitei.
Pe masura ce s-a discutat, au iesit la iveala greselile umane ce au dus la inchiderea podului. Comisia Judeteana pentru Situatii de Urgenta s-a intrunit pentru adoptarea unei hotarari care sa permita Consiliului Judetean sa comande o expertiza tehnica a podului sever avariat.
Prima problema, ridicata de consilierii judeteni a fost lipsa de etica in a lasa expertizarea pe seama celui care a facut proiectul, Sabin Florea. Din pacate, expertii se cam feresc de acest pod. Potrivit spuselor prefectului judetului, primarita din Sighet, Eugenia Godja, ar fi solicitat in scris, la Cluj si la Bucuresti, recomandarea unui expert si toti l-ar fi desemnat pe Sabin Florea.
Pe de alta parte, mai exista o problema, experti in poduri de lemn sunt foarte putini, de aici probabil refuzul unora de a se implica. Vremea grea si incompetenta Furtuna buclucasa, cea pe seama careia se pune „vina” de a provoca inchiderea podului a avut loc la mijlocul lunii august, dar oare putea o furtuna sa deterioreze in asa mod constructia? Nu. Cum sta de fapt treaba.
Podul a fost terminat in 2001, construit din lemn de brad, acesta ar fi necesita