Foto: Cotidianul
Noul an scolar va gasi Bucurestiul in plin santier. Intre timp, primarul Videanu isi schimba constant declaratiile cu privire la termenul de finalizare a reparatiilor stradale.
In prezent, 80 de strazi din Capitala sint in reparatii capitale, iar autoritatile sustin ca, intr-o saptamina, lucrarile la 80% dintre artere vor fi finalizate. Lucrarile de reabilitare la aproximativ 40 de strazi au inceput inca de anul trecut si nu au fost neterminate pina in prezent. Realitatea este pe cale sa contrazica acest nou termen-limita al edililor.
Cotidianul a vizitat citeva dintre santierele Capitalei si va prezinta un tur de orizont al starii lucrarilor in citeva puncte in care traficul va deveni infernal in citeva zile.
Programul de asfaltare si de reabilitare a utilitatilor a inceput anul trecut si cuprinde aproximativ 1.800 de strazi din toate cele sase sectoare ale Bucurestiului. Autoritatile vor reabilita pina in 2008 aproape 800 de kilometri de drum, adica 43,4% din reteaua de drumuri a Capitalei.
Unul dintre cele mai costisitoare si de amploare proiecte propuse de Videanu este construirea Pasajului Basarab, care va dura pina in 2010. Pasajul, estimat la aproape 140 de milioane de euro, va face legatura intre Bdul Nicolae Titulescu si Grozavesti si presupune o rampa deasupra arterelor Calea Grivitei si Orhideelor.
Insa constructia pasajului va afecta, in functie de evolutia proiectului, circulatia pe o serie de strazi importante din zonele Basarab, Gara de Nord, Giulesti si Orhideelor, zone intens circulate de bucuresteni. Alte artere afectate din cauza lucrarilor de reabilitare sint: Victoriei, Universitate, Unirii, Splaiul Independentei si Cotroceni. Modernizarea strazilor va costa municipalitatea peste 480 de milioane de euro.
Adriean Videanu, primarul general al Capitalei, a declar