Producatorul de cafea Elite Romania, parte a grupului israelian Strauss-Elite, estimeaza o cifra de afaceri de 75-80 mil. euro in acest an, in crestere cu 5-10% fata de 2006, ca urmare a cresterii pietei cafelei pe segmentele superioare de pret.
"Estimam o cifra de afaceri de 75-80 de milioane de euro, ca urmare a cresterii pietei cafelei, in special pe segmentele superioare, dar si a deschiderii unui numar mare de cafenele, in orasele din Romania", a spus Matanya Schwartz, general manager al Elite Romania.
Potrivit acestuia, piata cafelei, evaluata la aproximativ 150-200 de milioane de euro, va creste cu circa 6% in acest an, ajungand la 23.000 de tone, dintre care 16.000 tone reprezinta cafeaua macinata si ambalata si 7.000 de tone cafeaua vrac.
Elite vinde in Romania cafea, cappuccino si ciocolata instant, dar si snacks-urile Delis (seminte, alune prajite) si biscuitii dulci Merlin si detine pe piata cafelei o cota de piata de 50%, potrivit propriilor informatii. Pe piata cafelei, compania este prezenta cu marcile Elite, Selected si Lavazza, atat in sectorul de retail, cat si in reteaua HoReCa (hoteluri, restaurante cafenele).
Compania a lansat o noua marca de cafea la filtru, un produs premium, pentru care se asteapta la vanzari de 50 de tone pe luna in 2007. Potrivit reprezentantilor companiei, investitia in lansarea si promovarea acestui brand se va ridica la 5 mil. euro in urmatorii doi ani.
"Noul produs va reprezenta 4% din vanzarile Elite Romania si a fost deja lansat in reteaua Carrefour, urmand ca in urmatoarea perioada sa fie distribuit si in celelalte hipermarketuri", a spus Matanya Schwartz.
Elite detine in Romania o unitate de productie cu o capacitate anuala de 12.000 tone de cafea, pe care o comercializeaza atat in tara, cat si in Moldova, Bulgaria si Croatia.
Pe piata locala, cei mai importanti competitori a