Viorel Micula, presedintele celui mai mare jucator de pe piata interna a produselor alimentare, European Drinks, a declarat ca doreste ca Izvorul Minunilor sa devina liderul pietei de ape minerale, in conditiile in care in numai 6 ani de la lansare marca a reusit sa-si adjudece o cota de piata de aproximativ 18%, conform celor mai recente date emise de AC Nielsen-Retail Audit Data.
“Izvorul Minunilor a crescut in cinci ani, cat altii in zeci de ani, ajungand sa concureze cu marci de traditie precum Borsec, cu care ne batem acum pentru locul intai”, a apreciat presedintele companiei.
Proiectul Izvorul Minunilor, care exploateaza surse de apa din zona Stana de Vale (judetul Bihor), este evaluat de catre reprezentantii companiei la peste 35 de milioane de euro. Viorel Micula crede ca va mai dura pana cand vor putea sa recupereze banii investiti. "La vremea lui, a fost un proiect extravagant, cu adevarat costisitor. Nu stiu daca ne vom scoate banii investiti prea curand. In momentul de fata, activele si investitiile in platformele industriale insumeaza peste 800 de milioane de euro", a afirmat acesta.
Luna trecuta, seceta a dus la cresterea cu peste 50% a volumului de vanzari la apa minerala, fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit afirmatiilor presedintelui European Drinks. "Pe segmentul apelor minerale, ne aflam pe locul doi, imediat dupa Borsec, cu o productie de peste 180 de milioane de litri pe an", a adaugat Viorel Micula.
In prezent, produsul cel mai bine vandut al companiei este Burger, liderul pe piata berii la PET. Intrata pe piata de profil in 2003, Burger si-a majorat capacitatea de productie de la un milion de hectolitri initial, la peste 8 milioane de hectolitri, devenind "produsul-vedeta" al companiei.
"Profitul nu este atat de mare pentru un proiect de tip greenfield atat de amplu, precum Izvorul Minunilor. Pent