Atunci când metodele clasice de recrutare nu mai acoperă nevoia de personal, companiile fac apel la propriii salariaţi. Dacă îşi convinge un prieten să-i devină coleg, angajatul poate primi câteva mii de euro. Compania de transport şi distribuţie Aquila le oferă angajaţilor care propun un candidat pentru ocuparea vreunui post vacant o primă de 50 de lei, jumătate la angajare, restul după o lună de probă. Corporaţia farmaceutică Pfizer ridică miza la 200 de euro, pe c
Atunci când metodele clasice de recrutare nu mai acoperă nevoia de personal, companiile fac apel la propriii salariaţi. Dacă îşi convinge un prieten să-i devină coleg, angajatul poate primi câteva mii de euro.
Compania de transport şi distribuţie Aquila le oferă angajaţilor care propun un candidat pentru ocuparea vreunui post vacant o primă de 50 de lei, jumătate la angajare, restul după o lună de probă. Corporaţia farmaceutică Pfizer ridică miza la 200 de euro, pe care îi acordă salariaţilor după trei luni de la data angajării persoanei recomandate.
Şi compania de consultanţă şi audit Deloitte a introdus acest sistem în urmă cu peste un an. În acest din urmă caz, prima echivalează adeseori cu salariul celui care face propunerea. „Punem în joc o sumă cuprinsă între 500 şi 5.000 de euro, în funcţie de postul pe care îl va ocupa candidatul recomandat“, afirmă directoarea regională de HR a Deloitte, Valeria Mihăiescu. În ceea ce priveşte modalitatea în care este acordat acest bonus, „noi îl dăm în momentul angajării candidatului recomandat“, declară ea, motivând că „angajatul şi-a terminat treaba în momentul în care cunoştinţa sa a fost angajată. Dacă decizia a fost greşită, deja el nu mai are nici o responsabilitate, este vina departamentului de HR, dacă l-a evaluat corect sau nu“. Până acum, prin această metodă au fost aduşi î