Ca să convingă un manager să lucreze în alt oraş, companiile oferă o primă de instalare echivalând cu trei salarii şi un venit lunar cu 30-50 de procente mai mare decât cel anterior. Dacă americanii se mută, în medie, de 15 ori în viaţă, românii care schimbă oraşul odată cu slujba sunt o excepţie. Iar când o fac, este mai degrabă din motive personale decât pentru că au fost convinşi de angajatori. Un studiu efectuat în acest an în Statele Unite arată că jum�
Ca să convingă un manager să lucreze în alt oraş, companiile oferă o primă de instalare echivalând cu trei salarii şi un venit lunar cu 30-50 de procente mai mare decât cel anterior.
Dacă americanii se mută, în medie, de 15 ori în viaţă, românii care schimbă oraşul odată cu slujba sunt o excepţie. Iar când o fac, este mai degrabă din motive personale decât pentru că au fost convinşi de angajatori. Un studiu efectuat în acest an în Statele Unite arată că jumătate dintre companiile americane au politici de relocare pentru familiile angajaţilor lor, care se aplică în momentul în care se ia o decizie în acest sens. Acestea sunt aplicate de către un departament specializat. Astfel, în momentul în care unul dintre manageri, de exemplu, acceptă un loc de muncă în alt oraş, soţia lui va primi mai multe oferte de angajare în zonă, în funcţie de specializarea ei. De asemenea, familia va avea la dispoziţie liste cu informaţii statistice despre trafic sau rata criminalităţii, cu grădiniţe şi şcoli pentru copii, cu comunităţi religioase din zonă şi chiar cu informaţii privind viitorii vecini.
Deşi de peste un an au intrat în febra crizei forţei de muncă, companiile româneşti nu au pus încă la punct politici coerente în această privinţă. Iar dacă un angajat din păturile inferioare ale companiei nu poate spera decât la decontarea cheltuielilor de tr