Nu cu mult timp în urmă, paharul de whisky cu gheaţă după cină era doar o scenă din filme. Vânzările în lanţurile de retail s-au dublat însă anul acesta, ceea ce înseamnă că băutura este un tabiet în tot mai multe din casele românilor. Pe măsură ce veniturile îi cresc, românul devine mai sofisticat şi mai pretenţios în tot ceea ce îl priveşte. Mănâncă mai bine, se îmbracă cu haine „de firmă“, îşi face concediul în străinătate. Nici băut
Nu cu mult timp în urmă, paharul de whisky cu gheaţă după cină era doar o scenă din filme. Vânzările în lanţurile de retail s-au dublat însă anul acesta, ceea ce înseamnă că băutura este un tabiet în tot mai multe din casele românilor.
Pe măsură ce veniturile îi cresc, românul devine mai sofisticat şi mai pretenţios în tot ceea ce îl priveşte. Mănâncă mai bine, se îmbracă cu haine „de firmă“, îşi face concediul în străinătate. Nici băuturile alcoolice consumate acasă nu se sustrag acestei tendinţe. Astfel, în timp ce vânzările unor categorii precum ginul şi vodca au stagnat în primul semestru al anului, whisky-ul a luat un avânt neaşteptat.
„În ultimii ani, jocurile pe piaţa băuturilor alcoolice au fost făcute de evoluţia preţului“, spune Emanuel Sanda, country manager la Nielsen. Ceea ce înseamnă că mărcile nu reuşesc să îşi fidelizeze consumatorii, aceştia migrând spre o băutură mai ieftină, din aceeaşi categorie sau din alta. Iar dacă punem în ecuaţie creşterea accizelor în paralel cu dispariţia taxelor vamale, whisky-ul este câştigător detaşat. Cifrele o arată clar: dintre tării, băutura preferată de români este vodca, dar whisky-ul este cel care a crescut în prima jumătate a anului cu aproape 110% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2006, în timp ce toate celelalte au scăzut uşor. Asta, şi pentru că dispariţia taxelor vamale a însemnat lărgirea accesului c