La magazinele gen cash&carry, hipermarket, supermarket şi discount românii apreciază cel mai mult diversitatea ofertei, preţul şi calitatea produselor. În opinia clienţilor, comerţul modern are însă şi o serie de lipsuri. Un studiu realizat la mijlocul anului de MEDNET Marketing Research Center, la nivel naţional urban, relevă obiceiurile de consum ale românilor, importanţa pe care o au unele caracteristici în evaluarea magazinelor, precum şi principalele neajunsuri
La magazinele gen cash&carry, hipermarket, supermarket şi discount românii apreciază cel mai mult diversitatea ofertei, preţul şi calitatea produselor. În opinia clienţilor, comerţul modern are însă şi o serie de lipsuri.
Un studiu realizat la mijlocul anului de MEDNET Marketing Research Center, la nivel naţional urban, relevă obiceiurile de consum ale românilor, importanţa pe care o au unele caracteristici în evaluarea magazinelor, precum şi principalele neajunsuri ale marilor lanţuri de retail. Au fost chestionate în acest sens 1.600 de persoane adulte, cu nivel de bunăstare mediu şi ridicat, locuitori ai oraşelor mari.
Rezultatele sondajului indică un consumator exigent, interesat de diversitatea, preţul şi anumite caracteristici ale produselor, dar şi de atmosfera din magazin şi de calitatea serviciilor.
„Structura socio-demografică a respondenţilor nu relevă diferenţe majore între bărbaţi şi femei în evaluarea marilor magazine“, constată Daniela Honcioiu, project manager la MEDNET Marketing. „Observăm însă că aşteptările pe care le au consumatorii diferă în funcţie de vârsta celor intervievaţi. Astfel, în timp ce persoanele până în 45 de ani apreciază aprovizionarea cu produse şi articole de ultimă generaţie, precum şi existenţa unui număr suficient de locuri de parcare, cele trecute de 45 de ani