Principalele televiziuni au investit milioane de euro în retehnologizarea programelor de ştiri din această toamnă. Miza este creşterea audienţei, pe fondul scăderii consumului de TV. Ultimii ani au adus intensificarea competiţiei pe piaţa de televiziune românească, în contextul înmulţirii posturilor şi scăderii interesului telespectatorilor pentru programele TV. Una dintre principalele arme aruncate în lupta pentru audienţă sunt programele de ştiri. Importanţa lor es
Principaleleteleviziuni au investit milioane de euro în retehnologizarea programelor de ştiri din această toamnă. Miza este creşterea audienţei, pe fondul scăderii consumului de TV.
Ultimii ani au adus intensificarea competiţiei pe piaţa de televiziune românească, în contextul înmulţirii posturilor şi scăderii interesului telespectatorilor pentru programele TV. Una dintre principalele arme aruncate în lupta pentru audienţă sunt programele de ştiri. Importanţa lor este cu atât mai mare cu cât cele de seară deschid prime time-ul, perioada cuprinsă în intervalul orar 18.00-24.00, cea mai căutată de clienţii de publicitate. Succesul la public al unui jurnal de seară asigură audienţa pentru programele ce îl urmează.
Prin urmare, în bugetul de cheltuieli al televiziunilor sunt prevăzute investiţii substanţiale în imagine şi calitate. În ultimii ani, investiţiile s-au îndreptat puternic către retehnologizare şi grafică, decoruri, mai ales că televiziunile sunt nevoite să respecte noile prevederi şi să treacă la digitalizarea emisiei.
Grupul Intact, de exemplu, a investit în programele de ştiri difuzate de Antena 1 şi Antena 3 circa nouă milioane de euro pentru retehnologizarea studiourilor şi regiilor de ştiri, construcţia unei noi regii centrale şi a unui studio, precum şi pentru achiziţionarea de SNG-uri (