McDonald\'s, cel mai mare lant de restaurante din lume, a introdus noi bauturi spumante in doua treimi dintre cele aproape 14.000 de unitati ale sale din Statele Unite ale Americii, incurajat fiind de succesul inregistrat cu produsele din cafea pe care le comercializeaza.
In acest context, Starbucks, cel mai mare lant de cafenele din lume, pierde tot mai multi clienti, acestia orientandu-se catre fast-food-uri, unde cafeaua este mai ieftina, informeaza Bloomberg.
Ascensiunea McDonald's pe piata cafelei a daunat afacerilor Starbucks, valoarea actiunilor sale inregistrand, anul acesta, o descrestere de 27%, ceea ce inseamna cea mai slaba performanta anuala de pana acum, in ceea ce priveste cafenelele deschise de cel putin 13 luni.
“McDonald's are o politica foarte agresiva. Actiunile lor sunt cu mult mai ieftine decat cele ale Starbucks in general, comercializand produse de calitate cu care pot concura cu marele lant de cafenele”, este de parere Peter Kwiatkowski, analist financiar la Fifth Third Asset Management, o firma de consultanta financiara din Cincinnati.
McDonald's reuseste sa atraga noi clienti si sa-si mareasca volumul vanzarilor, mai ales in timpul orelor micului-dejun. “Cafeaua, in sine, este o afacere foarte profitabila, insa nu se compara cu ce castigam la vanzarea unui meniu complet”, a declarat Ralph Alvarez, presedintele McDonald's.
Luna trecuta, volumul vanzarilor la produsele marca McDonald's a crescut cu 8,1%, mai ales datorita cererii mari de cafea si de meniuri de mic-dejun. Vanzarile produselor din cafea, in cadrul restaurantelor, vor insuma, in urmatorii 4 ani, peste 29 de miliarde de dolari, cu 50% mai mult decat in 2006, potrivit datelor emise de Asociatia Nationala Americana a Cafelei.
Aproximativ sase adulti din zece beau cafea, ceea ce face din aceasta a doua cea mai populara bautura din lume. In pre