Alexandra Gatej, presedintele Unilever South Central Europe: Consumatorul roman evolueaza dupa modelele pe care le-am vazut si le vedem in Europa. Vine dintr-o zona cu produse de baza si tinde sa se indrepte spre produse de nisa, care nu raspund unor nevoi de baza. Oamenii isi creeaza obisnuinta de a-si ingriji corpul cu produse specializate, de a manca sanatos, de a-si ingriji locuinta cu produse special concepute pentru acest lucru si astfel se nasc categorii noi pe piata din Romania Alexandra Gatej, presedintele Unilever South Central Europe (USCE), unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata bunurilor de larg consum, spune ca bugetul de publicitate al companiei creste anual cu peste 10-15%.
Alexandra Gatej spune ca extinderea lanturilor internationale de magazine are un impact pozitiv asupra afacerilor Unilever in Romania, insa prezenta acestora nu va diminua importanta comertului traditional.
"O vanzare este o vanzare, oriunde se realizeaza ea. Motivul este simplu: un brand nu poate fi puternic daca este prezent doar in supermarketuri. In plus, Romania este inca o tara cu o pondere semnificativa a locuitorilor din zona rurala", explica Gatej.
Producatorul de bunuri de larg consum este in prezent al doilea mare investitor pe piata de publicitate locala, dupa Procter & Gamble, potrivit ultimelor informatii disponibile.
Compania activeaza pe piata locala a detergentilor pentru rufe, avand o cota de piata de 30,4%, cu brandurile Dero, Omo si Bona, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen aferente primului semestru citate de Unilever. Comparativ cu al doilea semestru al anului trecut, cota Unilever pe piata detergentilor a inregistrat o crestere usoara, de un punct procentual. Detergentii detin una dintre cele mai mari ponderi in vanzarile Unilever pe piata locala.
La randul lor, produsele pentru curatarea