- Diverse - nr. 179 / 13 Septembrie, 2007 Testele de peste an, ca si evaluarile ritmice ale pregatirii populatiei scolare din invatamantul preuniversitar, au reliefat cateva situatii ingrijoratoare cu privire la viitorul scolii romanesti. Daca de bine de rau, Romania se impune in competitiile internationale scolare, indeosebi la Olimpiadele scolare, acest lucru se datoreaza unor elite scolare, elevi supradotati, dedicati trup si suflet materiei de instruire scolara care le place si pentru care au facut o pasiune. Timp in care marea majoritate a elevilor romani se scalda in mediocritate, elocvente fiind rezultatele la testele nationale pentru admiterea absolventilor de clasa a VIII-a in licee ca si notele obtinute de absolventii de liceu la examenele de bacalaureat. Situatie, de altfel, cunoscuta de catre factorii responsabili, incepand de la ministerul de resort, si pana la inspectoratele scolare, respectiv conducerile scolilor. Exista, pentru justificarea acestei situatii, in paranteza fie spus, intr-o asemenea situatie nu trebuie sa existe justificari cat masuri radicale de imbunatatire a acesteia, cateva explicatii care tin de mediul socioprofesional in care isi desfasoara activitatile atat cadrele didactice cat si elevii. Fara a intra in detalii, fara a face trimiteri la scaderea interesului pentru scoala si, in general, pentru carte, fara a aminti de degradarea scarii de evaluare sociala a indivizilor, ca si de influentele nefaste pe care le au alte mijloacele asa zise de educatie, incepand de la programele televiziunilor si pana la jocurile pe calculator, care se comercializeaza in nestiinta, vreau sa accentuez un aspect care tine de tanarul care aspira la statutul de cadru didactic. Ca orice profesie, si aceasta de educator, invatator sau profesor, pretinde, in primul rand, inclinatie, chemare, daruire, pasiune pentru munca la catedra, cu elevii, si inafara e