Marele producător american nu va face concurenţă companiei Renault după ce-şi va instala producţia la Craiova. Ford nu va produce în România un model ieftin, prezenţa marelui producător Marele producător american nu va face concurenţă companiei Renault după ce-şi va instala producţia la Craiova.
Ford nu va produce în România un model ieftin, prezenţa marelui producător la Craiova neducând la crearea unei stări concurenţiale pe sectorul low-cost cu celălalt mare jucător din industria constructoare de maşini, Renault.
Semnarea contractului de privatizare a Automobile Craiova cu Ford aduce şi primele semne ale intenţiilor americanilor în legătură cu producţia de autoturisme din capitala Olteniei. Reprezentanţii producătorului auto s-au decis ca în ţara noastră producţia Ford să nu fie una destinată modelelor ieftine. Strategia a fost confirmată chiar de preşedintele Ford Europa, John Fleming, cel care a fost prezent la ceremonia de semnare a contractului de privatizare în cadrul Salonului Auto Internaţional de la Frankfurt.
Deşi iniţial la nivelul conducerii companiei americane se punea problema producţiei la Craiova a unui model ieftin destinat pieţei europene şi în directă concurenţă cu Loganul companiei Renault, americanii şi-au schimbat strategia odată cu semnarea contractului de privatizare. "Circa 90% din producţia Ford la Craiova va fi destinată exporturilor pe pieţe europene, iar noi nu avem în vedere construcţia în România a unui model cu un preţ scăzut", a precizat, la Frankfurt, preşedintele Ford Europa, John Fleming.
Acesta nu a spus ce modele se vor fabrica la Craiova, precizând că Ford a preluat o fabrică "la care a visat mereu". "Primul autovehicul va fi realizat la sfârşitul anului 2008. Fabrica va avea, în 2011, o capacitate de producţie de 300.000 de unităţi. La acea dată, Ford va avea un rulaj pe partea de producţie în Rom