- Editorial - nr. 179 / 13 Septembrie, 2007 Turistul strain, care intra cu autoturismul in Romania, nu va avea prea mult timp la dispozitie sa admire pestritul peisaj, asa cum este el, cu bune si cu rele, pentru ca va trebui sa-si inzeceasca atentia la volan din cauza multiplelor capcane ce-l pandesc la tot pasul. De cum trece granita, fie pe la Bors sau Giurgiu etc., el va avea de acum nesansa sa faca cunostinta cu cea mai proasta retea rutiera din Europa, si poate chiar din lume, probabil cu exceptia tarilor bananiere. Cu retelele de drumuri pe care le are acum in exploatare, Romania ar fi favorizata pe timp de razboi, pentru ca inamicul ar avea un adversar in plus de infruntat. Pe timp de pace, insa, si in contextul unificarii Europei, lasarea de izbeliste a celor mai la moda si mai solicitate cai de comunicatii ne-a adus si continua sa ne aduca prejudicii enorme, acesta fiind unul din principalele motive ale izolarii noastre de restul continentului, care, oricat de dornic ar fi sa ne cunoasca, nu se incumeta sa riste in a-si frange gatul pe drumurile noastre. ,,Placerea" aceasta ne-o lasa noua, celor de aici, care, intr-adevar, platim, zi de zi, un tribut enorm, in mii si mii de vieti omenesti distruse sau amputate, intr-un adevarat macel care nu are loc nici in Irak, nici in Afganistan, ci pe soselele Romaniei. Daca presedintele Basescu i-ar face pe toti cei care si-au pierdut si continua sa-si piarda viata in accidentele rutiere din tara ,,eroi post-mortem", activitatea Guvernului si a Presedintiei ar fi complet blocata de inmormantarea lor. In aceasta privinta statisticile Uniunii Europene si ale organismelor internationale sunt necrutatoare. Ele au stabilit, fara echivoc, ca riscul accidentelor pe soselele noastre este de 40 de ori mai mare decat media Uniunii Europene, stare de fapt de o gravitate extraordinara, insa de care nimeni din conducerea acestei ta