Uniunea Europeană sponsorizează un program prin care pietonii şi şoferii sunt îndemnaţi să coopereze în trafic. Autorităţile oraşului Bohmte din Germania au găsit o metodă inedită Uniunea Europeană sponsorizează un program prin care pietonii şi şoferii sunt îndemnaţi să coopereze în trafic.
Autorităţile oraşului Bohmte din Germania au găsit o metodă inedită de a-şi disciplina şoferii grăbiţi. Începând de miercuri, semafoarele, semnele de circulaţie şi zebrele pentru pietoni au devenit o simplă amintire pentru locuitorii din micuţa localitate a landului Saxonia Inferioară.
Primarul Klaus Goedejohann a declarat că scopul acestui experiment este responsabilizarea participanţilor la trafic pentru a reduce numărul accidentelor. După ce toate semnele de circulaţie vor fi desfiinţate, şoferii, cicliştii şi pietonii vor "convieţui într-un spaţiu comun", fiind obligaţi să fie cu ochii în patru. Singura regulă care trebuie respectată este cea "a priorităţii de dreapta".
În plus, şoferii sunt sfătuiţi să circule cu numai 40 de kilometri pe oră. Asfaltul va fi înlocuit cu pavaj, iar demarcaţia dintre trotuar şi şosea nu va mai exista. Doar culoarea va face o diferenţă între zonele rezervate pietonilor, cicliştilor şi automobiliştilor. Cei aproximativ 13.500 de locuitori ai oraşului Bohmte sunt încântaţi de idee, singurele reticenţe venind din partea bătrânilor, care se tem că "nu se vor integra" prea uşor în noul sistem.
Finanţare europeană pentru "Shared Space"
Proiectul "Shared Space", care primeşte finanţare şi de la Uniunea Europeană, a fost implementat pentru prima dată în oraşul olandez Drachten. UE alocă 572.000 de euro din cele 1,3 milioane de euro necesare aplicării experimentului. El a fost conceput de expertul olandez pe probleme de trafic Hans Monderman. Aceasta a explicat că, de la aplicarea proiectului, numărul accid