Foto: Romania libera
Romanii isi aleg telefonul mobil tinand cont de viata bateriei in primul rand, greutatea aparatului - pe locul doi, iar designul se afla pe locul al treilea. Foarte importante sunt si calitatea receptiei semnalului si capacitatea de stocare a agendei interne.
Nu prea folosim accesorii, dar vanzarile de hands-free au crescut, cel mai des cumparat accesoriu fiind carcasa de protectie. Cablurile de date incep sa se afle si ele pe lista de cumparaturi.
Aproape 60% din utilizatori au cumparat telefoanele cu abonamente noi, pentru a reduce costul initial al aparatului, subventiile acordate de operatori la unele modele de mobile continuand sa fie un motor puternic pentru vanzari. Pentru cei mai multi, achizitia a avut la baza oferta operatorului, si nu preferinta pentru o marca de telefon.
Totusi, cele mai mari vanzari se inregistreaza atunci cand preturile subventionate se refera la branduri cu mare notorietate, ca Nokia si Sony Ericsson. Continua sa domine piata telefoanele mobile ieftine, care ofera doar SMS-uri si apeluri de voce. Cu toate acestea, romanii nu tin celularul mai mult de un an, deci numarul celor care isi schimba telefonul este tot mai mare.
Mai mult, creste numarul celor care si-l schimba o data la sase luni, in timp ce in anii anteriori procentul acestora era aproape neglijabil. Faptul ca sunt tot mai multi oameni care isi schimba vechiul celular a ridicat si vanzarile de telefoane premium.
Cu alte cuvinte, piata se apropie de maturitate, iar clientii din Romania au gusturi tot mai sofisticate. Cele mai cautate dotari la un astfel de telefon sunt camera foto, playerul MP3 si posibilitatile de conectare. Succesul modelelor de lux, premium, i-a obligat pe producatori sa lanseze si produse axate pe design.
LG Prada, colectia L’Amour de la Nokia, modelele Samsung Ultr