Daca anul acesta Festivalul International "George Enescu" a fost sa dureze trei saptamani, prima dintre acestea poate fi considerata "de incalzire" sau "pentru cunoscatori", fluctuatiile publicului fiind semnificative.
Muzica romaneasca in sofisticate seri la Ateneu si un concert Enescu - Debussy - Berlioz cu Orchestre de Paris dirijata de Christoph Eschenbach deschizand seria concertelor de la Sala Palatului fac parte din categoria concertelor care se adreseaza unui public cu o oarecare experienta in domeniu. Compensatoriu, in Piata Festivalului, sfidand toamna brusc abatuta asupra Bucurestilor, iubitorii de muzica clasica au venit intr-un numar impresionant, amestecandu-se cu publicul ocazional oprit pentru cinci minute de uimire in fata genului de sonoritati care puteau fi auzite dinspre scena in aer liber instalata intre Ateneu, Biblioteca Centrala Universitara si Palatul Regal. A oferit bisuri chiar si Filarmonica "Transilvania" dirijata de Radu Popa, care a avut nesansa unor capricii meteorologice extreme, publicul fiind dispus, se pare, sa treaca peste intemperii pentru a degusta muzica de calitate (programul de muzica traditionala argentiniana oferit de Analia Selis, Razvan Suma and Band a fost ascultat de sute de oameni insotiti de umbrelele aferente).
Prima saptamana a adus deja la Bucuresti si primele nume celebre. Unul dintre acestea este Steven Isserlis (vezi foto), care a abordat Simfonia concertanta pentru violoncel si orchestra de Enescu. Violoncelistica sa absolut incantatoare l-a pus in situatia de a face fata onorabil contractului, pentru cei aflati in sala, a-l vedea pe viu fiind o adevarata sansa. Din pacate, nici de aceasta data nu vom putea vorbi despre interpretul singurei lucrari concertante enesciene ca despre un viitor mesager al muzicii acestuia in lume, Isserlis nedand deloc impresia ca isi va mentine opusul in