Cresterea industriei de publicitate online din Romania va depinde de masura in care jucatorii de pe internet vor reusi sa ofere un mix optim de divertisment si stiri (infotainment).
"Calitatea programelor tv scade, iar utilizatorii cu o conexiune mai buna la internet migreaza catre online si, astfel, sursa de infotainment merge pe internet", a subliniat Val Voicu.
De aceeasi parere este si Calin Fusu, director general Neogen, compania care detine cel mai vizitat portal web din Romania, care sustine ca "audienta se muta online, atat ca numar de cititori, pagini citite, cat si ca timp petrecut pe site, iar bugetele urmeaza audienta."
ARBOmedia, cea mai mare regie de publicitate ca numar de site-uri incluse, a apreciat, la inceputul acestei luni, ca piata locala de publicitate online ar putea atinge in 2012 circa 110 mil. de euro pe fondul unui ritm anual de crestere de 65%.
Stadiul la care se afla publicitatea online din Romania ofera, potrivit lui Calin Rotarus, director de strategie la ARBOmedia, premisele unor cresteri anuale de peste 50%.
"Nu cred ca putem 'strica' aceasta crestere, cred ca e inevitabila. Tinerii din Romania au aceleasi obiceiuri de consum ca tinerii din Polonia sau Marea Britanie (tara unde bugetele alocate publicitatii online le-au depasit pe cele pentru print)", a afirmat Fusu, care a enumerat si cativa dintre factorii care impiedica, in opinia sa, cresterea mai accelerata a pietei locale.
"Ce lipseste la noi sunt portalurile puternice care creeaza continut exclusiv pentru online. La noi, piata e dominata de jucatorii media traditionali, iar Neogen, care vine din zona de joburi/anunturi, a reusit sa devina cel mai popular portal in numai cativa ani (in Cehia / Polonia principalele portaluri sunt neschimbate in fruntea clasamentului de peste 7-8 ani). Lipsa de talente pe online-ul romanesc este singurul factor