Curtea de Conturi a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie încă de acum 4 ani, însă dosarul FAT Italia a fost soluţionat prin "curăţarea" persoanelor cercetate penal . Curtea de Conturi a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie încă de acum 4 ani, însă dosarul FAT Italia a fost soluţionat prin "curăţarea" persoanelor cercetate penal .
Peste 200 miliarde vechi prejudiciu şi aproape 1.300 miliarde cheltuite "fără aprobare legală" sunt urmările financiare ale unui contract încheiat cu samsarii italieni ai asfaltului românesc, de la FAT Italia pentru modernizarea autostrăzii Bucureşti - Piteşti.
În ceea ce priveşte modernizarea, aceasta a fost mai degrabă o spoire a autostrăzii, efectele dezastruoase fiind imediate. Au trecut 4 ani de când Curtea de Conturi a dat dovezi, mură-n-gură, Parchetului, fără ca măcar complicii italienilor să fi fost luaţi la întrebări.
Dezvăluirile ziarului "Adevărul" privitoare la mafia drumarilor continuă astăzi cu un nou episod. Este vorba despre relaţiile speciale ale unor societăţi străine cu statul. Sau, mai degrabă, cu înalţi funcţionari ai statului.
Latura penală a relaţiei dintre FAT Italia şi statul român se regăsete în raportul preţ-calitate. Preţuri exorbitante, nejustificate, mult peste cele ale pieţei europene, termene de finalizare a lucrărilor mult depăşite şi calitate îndoielnică sunt atributele acestei relaţii.
Probe sunt, interes nu există
În ciuda faptului că au primit bani cu nemiluita pentru modernizarea autostrăzii Bucureşti-Piteşti, compania FAT Italia nu a avut nici măcar bunăvoinţa de a efectua lucrări care să respecte standarde minime de calitate.
La scurt timp de la finalizarea lucrărilor, au apărut gropile, asfaltul poate fi decopertat chiar şi cu linguriţa. În mod normal, această afacere trebuia să se soldeze cu arestări, dest