Bugetele cuprinse între 100.000 şi 300.000 de euro alocate pentru programe de instruire au devenit ceva curent Companiile de pe piaţa românească alocă în medie 87 de euro pe an, pentru
Bugetele cuprinse între 100.000 şi 300.000 de euro alocate pentru programe de instruire au devenit ceva curent
Companiile de pe piaţa românească alocă în medie 87 de euro pe an, pentru un angajat, pentru programe de training. Dacă anul trecut peste 51% din firmele de piaţă autohtonă utilizau programe de training, în acest an aproape 80% din ele au apelat la astfel de servicii. Acestea sunt principalele concluzii ale studiului "Romanian HR Profile 2007".
Potrivit ultimului studiu "Romanian HR Profile 2007", realizat în perioada mai - august 2007 de către Public Share, în colaborare cu Corporate Dynamics, bugetul mediu de training per angajat în firmele din România este de 87 de euro pe an.
O cu totul altă situaţie întâlnim în rândul top managerilor, unde media anuală este de 247 de euro. Atracţia pentru instruire scade odată cu creşterea în funcţie.
Realizatorii studiului au constatat că top managerii au tendinţa de a merge la training cu aproape o treime mai puţin decât restul angajaţilor. Acest lucru poate fi explicat prin timpul disponibil mai redus, percepţia cum că trainingul nu este o prioritate pentru unii manageri sau poate chiar neîncrederea în programele de training disponibile la noi.
Piaţa românească de training, estimată la 30 milioane de euro
Potrivit companiilor din domeniu, valoarea pieţei de training se situează între 30 şi 60 milioane de euro. "O creştere substanţială faţă de anul trecut care reflecta tendinţele de pe piaţa muncii din România. Bugetele de 100.000 - 300.000 de euro au devenit ceva curent, recordurile depăşind cifra de un milion.
Pentru că dincolo de tehnologie sau oportunităţi oamenii sunt resursa c