» Aproape 90% dintre turistii care au vizitat anul trecut Bucurestiul au venit pentru afaceri.
» Edilii vor sa se asocieze cu firmele private de turism pentru a promova Capitala in strainatate.
» In zona centrala va fi infiintat un centru de informare turistica, iar in Parcul Tineretului – un parc de distractii.
Capitala va fi promovata in strainatate pentru a se atrage cat mai multi turisti – acesta este obiectivul unui parteneriat public-privat care se va realiza in perioada urmatoare.
Firmele de turism se vor asocia cu Primaria Capitalei cu scopul de a realiza o mai buna promovare a Bucurestiului atat pentru turistii din alte tari, cat si pentru cei din Romania. Monumente restaurate si iluminate, un centru istoric reabilitat, vaporase noi pe Herastrau sunt cateva dintre "ispitele" Bucurestiului pe care mizeaza edilii pentru atragerea turistilor.
Strainii vin pentru afaceri
90% dintre strainii care au vizitat Bucurestiul anul trecut au venit pentru afaceri, conform statisticilor Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania.
Edilii si cei care lucreaza in turism vor sa mareasca procentul celor care vin pentru a vizita orasul si punctele sale de atractie. Deocamdata, turistii au probleme cu strazile in lucru, gropile aflate la tot pasul, lipsa de indicatoare, cainii vagabonzi etc.
Centrul istoric, una dintre atractii, este si el in lucru, iar accesul pe strazi este ingreunat de transeele sapate de constructori.
Specialistii in turism au estimat ca vor mai trece trei ani pana cand Bucurestiul va deveni un oras atragator pentru turisti.
Deocamdata, ei vor sa-l promoveze ca destinatie de week-end, avand in vedere ca rata medie de ocupare a hotelurilor la sfarsit de saptamana este de 45%, una dintre cele mai slabe din Europa.
Programele culturale, nepromovate
Cei c