Aeroportul Sibiu prinde contur pe zi ce trece. Mai sint doar trei zile pina la inaugurarea terminalului.
Dupa toate polemicile din ultima vreme privind suplimentarea bugetului alocat constructiei, astazi va avea loc receptia terminalului de pasageri, a turnului de control si a cladirii de pompieri, la care se adauga si postul de transformatoare electrice, rezervorul de apa pentru stingerea incendiilor, precum si cladirea care contine centrala termica si statia de sprinklere.
Terminalul de pasageri este una din componentele de baza ale aeroportului, care a „iesit" perfect. „Un terminal asemanator a fost dat in folosinta recent la Berlin-Sch?nefeld, avind o lungime de 130 m si o latime de 50 m.
El are o capacitate maxima de 300 pasageri/flux/ora, iar fluxurile sint in numar de patru: cite unul pentru pasageri UE si unul pentru pasageri non-UE, atit la plecari, cit si la sosiri.
Terminalul este astfel construit incit atunci cind capacitatea va deveni insuficienta, el sa poata fi extins prin adaugarea de noi module", a explicat Dana Muresan, sefa de cabinet a presedintelui Consiliului Judetean. La inaugurarea terminalului este asteptat si ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.
Bine organizate
Turnul de control, o alta componenta de baza, are o inaltime de 34,6 metri si cuprinde sapte etaje. Acesta va fi de folos atit Aeroportului Sibiu, cit si Administratiei Romane a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA), care va ocupa etajele patru, cinci, sase si sapte.
Noul turn va fi functionabil aproximativ in jurul datei de 20 octombrie, cel mai tirziu la momentul in care aterizarea si decolarea se vor face pe portiunea noua de pista inspre Cristian. Pina atunci, dirijarea aeronavelor se va face tot din vechea cladire. La rindul ei, cladirea de pompieri este pozitionata optim, astfel incit va permite i