In urma cu cateva zile, cunoscutul cotidian francez "Le Monde" publica sub titlul de mai sus un lung comentariu dupa primele luni de activitate ale cuplului Sarkozy-Fillon, despre care se afirma oficial ca sunt "in armonie de guvernare". In realitate, media arata ca intre cei doi politicieni au aparut deja primele dezacorduri, iar premierul FranIois Fillon, incorsetat liber consimtit in rolul de secund, si-a permis deja cateva "iesiri" remarcate privind, de exemplu, regimul pensiilor. Desi contrariat, presedintele Sarkozy, cu calmul inaltei sale demnitati, a precizat diplomatic ca "putina metoda nu strica pentru rezolvarea unor probleme dificile", remarce apreciate de presa ca o prima punere la punct a premierului. Mai putin subtil, premierul Fillon a afirmat apoi ca "premierul nu este in subordinea presedintelui", dar relatiile primilor doi oameni de stat din Franta raman bune, desi este evident ca pentru a fi un "presedinte care guverneaza", Sarkozy isi doreste deschis ca acest rol sa-i fie recunoscut explicit de Constitutie.
Hotarat sa reformeze institutiile statului, presedintele Sarkozy a numit recent o comisie de reformare institutionala – comitetul Balladur – care a decis prin consens ca "textul constitutional trebuie acordat la realitate". Se propune ca seful statului sa "fixeze orientarile politice ale natiunii" inlocuind functia de "arbitru" inscrisa in actuala Constitutie, lasandu-i premierului datoria de a realiza actul de punere in aplicare a acestor obiective. O alta dorinta a presedintelui Sarkozy, impartasita de fostul premier si mentor Edouard Balladur, care conduce comitetul de reforma, este posibilitatea acordata presedintelui de a se adresa direct parlamentului. In acest caz, spun expertii, apare riscul suprapunerii interventiei prezidentiale peste discursul de politica generala care revine de drept premierului. Iar daca este exclus ca interv