Americanii de la Ford şi oficialităţile române, în frunte cu premierul Călin Popescu Tăriceanu, au descins ieri în Bănie la fabrica de automobile Daewoo, unde au semnat varianta în română a contractului de privatizare. Cu două zile în urmă, aceeaşi echipă semnase documentele în engleză la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt. „Sunt extrem de mulţumit să fiu aici. Văd un viitor strălucit pentru Craiova“, şi-a început discursul preşedintele Ford Europe, John Fleming, în faţa unei săli pline până la refuz de ziarişti, autorităţi locale şi angajaţi ai Daewoo. Avându-l amfitrion pe directorul fabricii, Ion Ion, delegaţia americană şi cea română şi-au exprimat încrederea că, după privatizare, lucrurile vor merge foarte bine atât pentru Ford, cât şi pentru locuitorii din Craiova. „Acum un an şi ceva am vizitat fabrica şi am discutat cu conducerea şi cu angajaţii, care m-au întrebat ce se va întâmpla cu ei după falimentul Daewoo Motor Company din Coreea. Acum sunt sigur că lucrurile vor merge foarte bine“, a declarat premierul Tăriceanu. Acesta a precizat că le-a spus celor doi competitori aflaţi în cursa pentru privatizare, Ford Motor Company şi General Motors, că vrea ca la Craiova să se realizeze un proiect mare industrial. „Din discuţiile cu General Motors am înţeles că ei aveau un proiect mic, care doar menţinea compania în viaţă“, a spus Tăriceanu. Premierul a precizat că venirea Ford la Craiova se datorează şi forţei de muncă bine pregătite, care a reprezentat un punct forte în luarea deciziei de a investi, şi a declarat că, prin caietul de sarcini, americanii se obligă să nu disponibilizeze nici un angajat, ba, mai mult, trebuie să angajeze personal suplimentar.
Românii vor conduce fabrica Ford După ce a prezentat planurile Ford o dată cu achiziţionarea Daewoo România prin intermediul Automobile Craiova, preşedintele Ford Europe a explicat că oamenii