Trainingul a ajuns sa reprezinte un element-cheie in procesul de dezvoltare al oricarei companii, iar in cazul Actavis, care a trecut de la statutul de afacere de familie la rigorile unei multinationale, cand vine vorba de training, acesta nu-si mai propune sa motiveze angajatii, ci sa ajute la dezvoltarea businessului, spune Alina Culcea, human resources director al companiei Actavis Romania.
"Fara o strategie de training bine pusa la punct nu prea mai poti sa te ridici pe piata. In acest moment, zona de training evolueaza spre o structura mai dezvoltata, care va acoperi fiecare arie de business a companiei", spune Alina Culcea. Actavis Romania, unul dintre principalii jucatori de pe piata farmaceutica locala, s-a infiintat anul trecut prin achizitia Sindan Pharma, singurul producator roman de oncologice, de catre compania islandeza Actavis pentru 147,5 milioane de euro.
In opinia Alinei Culcea, trainingul trebuie facut pentru a creste performanta businessului si nu ar trebui sa aiba caracter motivational sau sa isi propuna sa motiveze angajatii in companie. Scopul lui ar trebui sa fie imbunatatirea abilitatilor si a cunostintelor, pentru ca, in final, sa produca mai mult pentru dezvoltarea businessului. De asemenea, directorul de HR crede ca nu exista o politica de resurse umane specifica industriei farmaceutice, ci politica de resurse umane are elemente-cheie care se aplica similar tuturor industriilor. Ea crede ca elementul specific al companiei in ceea ce priveste resursele umane este flexibilitatea cu care acest departament reuseste sa se adapteze, sa se plieze pe nevoile de business ale colegilor.
"Nu putem spune ca am reinventat roata in ceea ce priveste politica de resurse umane a companiei, elementele care o definesc se bazeaza pe elementele clasice ale oricarei politici de resurse umane: atragerea si motivarea oamenilor de valoare, impli