Astăzi este Romeo din piesa lui Shakespeare, pentru ca mâine să zâmbească din reclama de la televizor, construită pe sintagma „Gândim la fel“.
A fost, pe rând, Alioşa din „Azilul de noapte“, administratorul din „Crima sângeroasă din staţiunea violetelor“, Romeo din „Romeo şi Julieta“, crainicul din „Meedea“ sau one man show din „Aplauzele le iau mâine“, băiatul din reclama de la detergentul Bonux sau cel care dansează alături de colegi în reclama Zapp. A zâmbit ştrengăreşte şi din reclamele de televiziune la berea Ciuc. Astăzi a devenit angajatul băncii, care intuieşte dorinţele omului obişnuit, căci de acum „Gândesc la fel“. Este, de fapt, imaginea unei bănci pentru o perioadă de trei ani, o noutate pe piaţa publicitară din România. Actorul Teatrului Naţional va schimba deseori hainele personajelor din diversele piese puse în scenă cu imaginea tipului de la bancă, în costum, serios, sobru şi, totuşi, prietenos.
Din scaunul spectatorului, pe scenă
Lucrurile au evoluat repede pentru Cătălin Băicuş. Să fi fost ieri, când a venit la teatru să urmărească o piesă. Îi plăcea această artă, numai că nici nu-i trecuse prin cap că într-o zi va urca din scaunul de spectator pe scenă. Cu totul altele erau gândurile sale. „În 1999 îmi propusesem să plec din ţară. Numai că, întâmplarea face ca într-o zi să vin la teatru, la o piesă. Un lucru obişnuit, de altfel. La un moment dat i-am atras atenţia regizorului Alexandru Boureanu, care mi-a propus să dau o probă. Mi s-a părut o joacă, aşa că am acceptat. Îmi plăcea să cânt, îmi plăceau poeziile, dar pentru nimic în lume nu aş fi făcut toate aceste lucruri în faţa unui public. Şi totuşi, Alexandru Boureanu m-a convins să mă înscriu la cursurile de vară ale Facultăţii de Teatru, pentru ca în toamnă să susţin examenul şi să-l iau. Am intrat al doilea. A fost un şoc pentru ai mei, dar şi pentru mine“, a p