Romania se mentine in topul celor mai atractive tari din regiune pentru industria de lux internationala, insa penetrarea produselor de lux pe aceasta piata este greoaie si inegala (se concentreaza in Bucuresti). "Bulgaria si Romania sunt doua piete similare cu Ucraina si Rusia.
Afinitatea pentru brand-uri si servicii de lux este la cel mai inalt nivel in regiune, target-ul fiind extins de la clientii cu foarte multi bani pana la clasa medie superioara, care aloca un buget din ce in ce mai mare produselor si serviciilor de lux.
Segmentele cele mai atractive, in ordinea volumului de vanzari, sunt: auto, moda, accesorii, bijuterii/ceasuri, parfumerie/cosmetice, IT/gadgets, SPA, hotelarie, selective retailing", se arata intr-un studiu asupra pietei de profil realizat de compania CPP Management Consultants.
Din punctul de vedere al penetrarii pe piata a brand-urilor si serviciilor de lux, Romania se plaseaza pe locul al treilea in regiune, dupa Ucraina si Bulgaria. Bulgarii ne-au depasit in ultimele 14 luni, numarul de francize si de magazine multibrand de pe piata lor, dedicate produselor de lux, dublandu-se, se mai arata in studiul citat.
Printre dificultatile cu care se confrunta reprezentantii industriei de lux in Romania se numara: rata scazuta a profitului (din cauza chiriilor mari din Bucuresti), educatia relativ redusa a consumatorilor cu privire la brand-urile de lux, lipsa fortei de munca pregatite in domeniu si falsurile de pe piata.
Bauturi superpremium
Importurile de bauturi premium si superpremium cresc, insa Romania ramane inca o piata mica in ceea ce priveste aceste produse, a aratat stefania Marian, brand manager M?et Hennessy. Lider de piata este sampania superpremium, urmata de whiskey, gin, rom si coniac.
"Consumatorii bauturilor de lux sunt persoanele educate, foarte bog