Foto: Gandul
Rasvan Popescu, presedintele Consiliului National al Audiovizualului, explica in ce constau schimbarile de legislatie: "Va exista o mai mare flexibilitate in distribuirea celor 12 minute de publicitate pe ora la care au dreptul posturile comerciale.
Televiziunile vor putea distribui oricum aceste minute, fara a mai fi constranse de pauzele din 20 in 20 de minute, care functionau pana acum.
Asa ca pot jongla oricum in intervalul unei ore, fara sa foloseasca acele calupuri cu care ne-au obisnuit".
Ce se va intampla, la modul concret? "Vor sparge, de fapt, emisia, mai des, pe intervale mult mai scurte. Pe un calup mare de publicitate, publicul are timp sa zapeze. In plus, vinzi mai prost publicitatea: cel mai bun pret se obtine pe primul spot, apoi pe al doilea, pentru ca ultimele spoturi din calup sa se vanda prost.
Avand posibilitatea de a difuza reclame la ce interval vrei, poti opta pentru gruparea a doua-trei spoturi, ceea ce e mult mai convenabil pentru firmele care-si promoveaza produsul la televizor".
Din punctul de vedere al postului tv, va exista avantajul mai multor bani obtinuti din publicitate. Din punctul de vedere al clientilor, avantajul unei vizibilitati sporite. Ce capata, insa, in plus publicul consumator de televiziune? Mai multe intreruperi, de-a lungul aceluiasi program, mai multe ocazii de a se enerva in propria casa.
"Asta devine o problema de relatie intre post si propriul public, spune Popescu. Televiziunea trebuie sa aiba grija sa nu-si enerveze publicul, pentru ca-l pierde".
Noile prevederi europene vizeaza si "product placement-ul". Adica plasarea unui produs in emisiunile de divertisment si sitcomuri. "Datorita acestei posibilitati, exista un avantaj si pentru producator, care vinde mai mult, si pentru radiodifuzor, care se va alege cu contracte p