Piata interna a radiatoarelor de tip panou va ajunge in acest an, potrivit estimarilor principalilor jucatori, la peste 60 de milioane de euro, in conditiile in care volumul fizic va trece de 1,5 milioane de metri liniari.
"Ca valoare, dar si ca volum, piata va evolua cu aproximativ 10% in acest an, pana la aproximativ 1,5 milioane de metri. Calculand la o valoare medie de 40 de euro pentru metru de radiator, valoarea pietei ar trebui sa ajunga la 60 de milioane de euro", a declarat Constantin Voloceai, directorul Mirex, producator autohton de radiatoare.
Vanzarile importatorilor si producatorilor de radiatoare au inregistrat in prima jumatate a anului usoare scaderi, acestea revenind pe o tendinta de apreciere odata cu luna iulie.
"Anul acesta, sezonul a inceput mai tarziu din cauza vremii calde. Este insa normal dat fiind ca termicele incep sa se monteze toamna, constructorii vara lucrand in special la exteriorul constructiilor", a declarat Voloceai.
Reprezentantii Mirex estimeaza ca in acest an vor atinge un nivel de productie de 160.000 de radiatoare, ceea ce reprezinta aproximativ 70% din capacitatea instalata. Intreaga productie a companiei este comercializata pe piata interna.
"Principalii clienti sunt marile retele de magazine autohtone si internationale. Pentru 2008, avem in plan productia pentru export in proportie de 40-60%", a declarat Voloceai.
In 2006, afacerile Mirex au ajuns la 2,1 milioane de euro, cea mai mare parte provenind din productia de 86.900 de metri de radiatoare. Compania mai produce aparate si racitoare pentru industria berii. Compania Mirex din Tulcea este in prezent singurul producator de radiatoare de tip panou, cu capital autohton, cu o cota de piata estimata la 10%, restul pietei fiind dominat de importatori precum Purmo, filiala locala a Rettig ICC, companiile Korado din Cehia sau Kerm