Acoperirea nationala, un loc intre primii zece jucatori din distributie si reorganizarea companiei sunt principalele obiective pe termen mediu si lung ale directorului general al Farmaceutica Remedia din Deva, companie aflata pe locul 19 pe piata de distributie.
Actionarul majoritar al companiei, omul de afaceri Valentin Tarus, a demarat anul trecut un amplu proces de extindere al companiei care la acea vreme avea o prezenta puternica numai la nivel regional in judetele Alba si Hunedoara.
La mijlocul acestui an, Tarus a adus un nou manager, pe Gabriel Banica (35 de ani), pentru a restructura si extinde Remedia. Inainte de a veni Farmaceutica Remedia, Gabriel Banica a lucrat timp de opt ani in cadrul GlaxoSmithKline (GSK), liderul pietei farmaceutice locale.
"Pe termen scurt, avem un target de cifra de afaceri si unul de profit. Acestea sunt tinte strict operationale. Pe termen mediu si lung sunt mai multe obiective. Unul dintre ele este acoperirea nationala, iar altul sa ne situam intre primii zece distribuitori. Acum suntem pe locul 19 la nivelul intregii piete (retail si spitale - n.red.)", a spus Gabriel Banica, directorul general al Farmaceutica Remedia.
In prima jumatate a acestui an, vanzarile Remedia s-au majorat cu 29%, pana la
46 mil. lei (13,9 mil. euro). Profitul brut al companiei a urcat in aceeasi perioada cu 15%, la 1,4 mil. lei (0,42 mil. euro). Pentru acest an, compania si-a bugetat venituri totale de 124 mil. lei (36,4 mil. euro), cu 36% mai mari decat cele din anul precedent.
"Cu siguranta se poate creste organic in distributia de medicamente. Dar, daca vrem sa acceleram ritmul acesta, va trebui sa ne gandim si la finantare. Desi cresterea Remedia se mentine peste cea a pietei, totusi nu este atat de mare pe cat ne-am dori-o noi", a spus Banica.
Compania a anuntat ca intentioneaza sa-si majoreze capital cu 9