Potrivit unui studiu prezentat de Institutul European pentru Studierea Brandurilor din Viena, Nokia este cel mai valoros brand european, iar Loteria Romana este cel mai valoros brand din Romania, estimat la 35 milioane euro, si ocupa locul 758 intr-un clasament european care cuprinde 3.000 de marci, relateaza Wireless Business & Technology.
Clasamentul ia in calcul capacitatea brandurilor de a contribui la dezvoltarea economica a tarii si este ilustrata de relatia intre Produsului Intern Brut (PIB) pe cap de locuitor si raportul intre valoarea cumulata a primelor zece branduri din tara respectiva si PIB.
In functie de acest criteriu, Romania se plaseaza pe locul 24 in Europa, in conditiile in care raportul intre valoarea primelor zece branduri din Romania si PIB este de 0,05%, iar PIB pe cap de locuitor se ridica la 12.986 euro. PIB a fost calculat la paritatea puterii de cumparare, conform datelor publicate de Banca Mondiala in iulie 2007.
Raportat la primele zece marci din Romania, a caror valoare totalizeaza 86 milioane de euro, industria jocurilor de noroc, reprezentata de catre Loteria Romana, are o contributie semnificativa, respectiv 42%, fiind urmata de industria bunurilor de consum (16%) si de utilitati (16%).
In clasamentul european prima pozitie revine marcii finlandeze Nokia, estimata la 32,3 miliarde de euro, pe locurile urmatoare figurand LVHM (29,8 miliarde de euro), Unilever (25,1 miliarde de euro), Telefonica (23,8 miliarde de euro) si Vodafone (22.550 miliarde de euro).
"Brandurile asigura prosperitate economica, locuri de munca si identitate nationala", se spune intr-un comunicat al Institutului European. Finlanda, cu un procentaj de 31,14% si Elvetia, cu un procentaj de 26,13% inregistreaza cea mai mare valoare a celor mai bune zece brand-uri raportata la PIB, in timp ce Romania (0,05%),