35 milioane euro valorează brandul Loteria Română
Loteria Română este cel mai valoros brand din România fiind estimat la 35 milioane euro, potrivit primului studiu european cu privire la valoarea brandurilor prezentat de Institutul European pentru Studierea Brandurilor din Viena.
Brandul Loteria Română ocupă locul 758 în clasamentul european, care cuprinde 3.000 de mărci din 24 de ţări şi 16 industrii. Studiul arată că primele zece mărci din România au o valoare totală de 86 milioane de euro, industria jocurilor de noroc, reprezentată de către Loterie având contribuţie semnificativă, respectiv 42%.
Locurile doi şi trei sunt ocupate de industria bunurilor de consum (16%) şi de utilităţi (16%). În funcţie de capacitatea brandurilor de a contribui la dezvoltarea economică a României, ţara noastră se plasează pe locul 24 în Europa, în condiţiile în care raportul între valoarea primelor zece branduri din România şi PIB este de 0,05%, iar PIB pe cap de locuitor se ridică la 12.986 euro.
"Brandurile atrag mulţi bani - viitorul Europei depinde de branduri puternice", a declarat Gerhard Hrebicek, şeful departamentului de cercetare şi director executiv al Institutului din Viena. Astfel, brandurile asigură prosperitate economică, locuri de muncă şi identitate naţională, se spune într-un comunicat al Institutului European.
În România, cele mai recunoscute branduri se regăsesc în sectorul de utilităţi, urmat de industrie şi retail. La polul opus se situează segmentele jocurilor de noroc şi de logistică. Finlanda, cu un procentaj de 31,14%, şi Elveţia, cu un procentaj de 26,13%, înregistrează cea mai mare valoare a celor mai bune zece branduri raportată la PIB, în timp ce România (0,05%), Bulgaria (0,48%) şi Rusia (1,13%) se plasează pe ultimele locuri.
În clasamentul european prima poziţie revine mărcii finlandeze Nokia, estimată la 32,3 miliard