Zarva mare la Ministerul Transporturilor, saptamina trecuta, dupa ce Academia Catavencu a facut public memorandumul elaborat de CNADNR (Compania Nationala de Drumuri) privind cresterea costului Autostrazii Transilvania de la 2,241 la 7,2 miliarde de euro.
Ministrul Ludovic Orban si-a scos angajatii la raport, doar-doar o afla cum a ajuns pirdalnicul de document in presa. Sefii de la CNADNR au fost primii vizati, domn’ ministru amenintind cu citeva demiteri grabnice si fara judecata prea multa. In ceea ce priveste presa, ministrul a incercat sa dreaga ce mai era de dres, negind existenta documentului.
Domnule Orban aveti chitara, asta, pardon, cuvintul: „Niciodata nu am primit ce ati scris dumneavoastra in Academia Catavencu, un memoriu privind costul de 7,2 miliarde.
(...) Niciodata nu l-am vazut si nu s-a comandat nici de la mine, nici de la domnul director general Grecu (director general al CNADNR - n.r.), si ma indoiesc ca de la domnul Debucean (director general adjunct al CNADNR - n.r.) putea sa se comande ceva. Si io daca vreau ma apuc si scriu un document si zic ca e pentru ministru“.
Din pacate pentru domn’ ministru, cei de la CNADNR chiar s-au apucat sa faca documentul. Mihai Grecu, directorul general al Companiei, a confirmat faptul ca el a fost elaborat in cadrul CNADNR (il puteti vedea pe www.catavencu.ro, la sectiunea „Investigatii“).
Bechtel, de patru ori mai scumpi decit media
Dupa cum va spuneam si saptamina trecuta, costul mediu al unui km de autostrada construit de Bechtel va ajunge la 17 milioane de euro. Mult, chiar nesimtit de mult.
Comparativ, un km din Autostrada Bucuresti-Brasov (sectiunea Moara Vlasiei-Ploiesti, construita de asocierea Euroconstruct Trading ’98, Pa & Co, Umb Spedition si Com-Axa) ajunge la 4,5 milioane de euro pe km.
Spre deosebire de