Piaţa bunurilor de larg consum a crescut, în primul semestru, cu 8%, din punctul de vedere al cantităţilor de produse vândute în retail, şi cu 16,5%, ca valoare, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Categoriile «food» şi «beverages» deţin ponderi egale ca valoare a vânzărilor: câte 42%. Dacă până anul trecut motorul creşterii pieţei produselor de larg consum (FMCG) era reprezentat de preparatele alimentare, anul acesta s-a observat o orie
Piaţa bunurilor de larg consum a crescut, în primul semestru, cu 8%, din punctul de vedere al cantităţilor de produse vândute în retail, şi cu 16,5%, ca valoare, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Categoriile «food» şi «beverages» deţin ponderi egale ca valoare a vânzărilor: câte 42%.
Dacă până anul trecut motorul creşterii pieţei produselor de larg consum (FMCG) era reprezentat de preparatele alimentare, anul acesta s-a observat o orientare a consumatorilor mai mult către categoriile „non food“ - în special, cosmetice şi produse de îngrijire personală sau produse destinate curăţeniei locuinţei – şi „beverages“. Ratele de creştere ale subgrupelor „băuturi alcoolice“ şi „băuturi nealcoolice“ sunt aproximativ aceleaşi, ca valoare (20%).
Potrivit monitorizărilor de tip „retail audit“ efectuate de MEMRB RTS România, produsele cosmetice şi de îngrijire personală au contribuit cel mai mult la creşterea în volum a categoriei din care fac parte, adică din perspectiva numărului de bucăţi vândute, care a fost cu 20% mai mare în perioada ianuarie – iunie 2007 faţă de primul semestru al anului trecut. Celelalte subgrupe s-au evidenţiat mai degrabă printr-o rată valorică mai mare (22%), mai ales dacă ne referim la produsele de îngrijire a locuinţei.
Schimbări importantepe piaţa detergenţilor
Anul acesta, deş