Firmele de profil mizează pe externalizarea de către marile firme autohtone a serviciilor de food-service pentru angajaţi Dezvoltată timid după anii 1990, piaţa de catering oferă
Firmele de profil mizează pe externalizarea de către marile firme autohtone a serviciilor de food-service pentru angajaţi
Dezvoltată timid după anii 1990, piaţa de catering oferă oportunităţi imense de dezvoltare, în contextul în care peste 90% din clienţii firmelor de catering sunt companii şi numai 10% persoane fizice.
În ultimii ani, tot mai multe firme din domeniu au intrat în România, investind sume importante pentru dezvoltarea afacerilor. "Piaţa românească de profil este una marginală, însă cu un potenţial foarte mare. În momentul intrării pe piaţa românească, am făcut o evaluare.
România a devenit interesantă pentru noi abia acum 5-6 ani. Dovada că acest sector oferă oportunităţi pentru serviciile de catering şi că decizia noastră de a investi aici a fost corectă este demonstrată de cifra de afaceri care a crescut cu 15% de la an la an", a declarat pentru "Adevărul" Karel Stary, managerul companiei Eurest, subsidiara din România a companiei britanice de catering Compass Group.
După numai şase ani de la intrarea pe piaţa românească, în urma unei investiţii totale de 10 milioane de euro, Eurest a înregistrat o cifră de afaceri de 50 milioane de lei şi are în portofoliu contracte încheiate cu 50 de companii.
Venituri obţinute din tichete de masă
Printre clienţii importanţi se numără Dacia Piteşti şi BRD. "Pentru Dacia servim 10.000 de mese zilnic, în condiţiile în care 250 de angajaţi ai Eurset, din totalul de 600, deservesc numai acest restaurant", precizează Stary.
Acesta spune că piaţa autohtonă este uşor diferită faţă de alte pieţe mature precum Franţa, Austria sau chiar Cehia, unde domeniul este mai bine reglementat, iar activi