» Brandul Loteria Romana este estimat la 35 milioane de euro si ocupa locul 758 intr-un top care cuprinde 3.000 de marci.
» In Romania, cele mai multe branduri se regasesc in sectorul de utilitati, urmat de industrie si de retail.
» In clasamentul european, prima pozitie revine brandului Nokia, urmat de LVHM, Unilever, Telefonica si Vodafone.
Loteria Romana este cel mai valoros brand din Romania, estimat la 35 milioane de euro, si ocupa locul 758 intr-un clasament european care cuprinde 3.000 de marci, se arata intr-un studiu prezentat de Institutul European pentru Studierea Brandurilor din Viena. Raportat la primele zece marci din Romania, a caror valoare totalizeaza 86 milioane de euro, industria jocurilor de noroc, reprezentata de Loteria Romana, are o contributie semnificativa, respectiv de 42%, fiind urmata de industria bunurilor de consum (16%) si de utilitati (16%).
Nokia, lider european
In clasamentul european prima pozitie ii revine marcii finlandeze Nokia, estimata la 32,3 miliarde de euro, pe locurile urmatoare figurand LVHM (29,8 miliarde de euro), Unilever (25,1 miliarde de euro), Telefonica (23,8 miliarde de euro) si Vodafone (22.550 miliarde de euro).
Capacitatea brandurilor de a contribui la dezvoltarea economica a Romaniei este ilustrata de relatia intre Produsului Intern Brut (PIB) pe cap de locuitor si raportul intre valoarea cumulata a primelor zece branduri din Romania si PIB. In functie de acest criteriu, Romania se plaseaza pe locul 24 in Europa, in conditiile in care raportul intre valoarea primelor zece branduri din Romania si PIB este de 0,05%, iar PIB pe cap de locuitor se ridica la 12.986 de euro. PIB a fost calculat la paritatea puterii de cumparare, conform datelor publicate de Banca Mondiala in iulie 2007.
Brandurile asigura locuri de munca
"Brandurile atrag multi bani – viitorul