Şoferii care obişnuiesc să folosească maşina de serviciu pentru a merge la un grătar ar trebui să se gândească de două ori înainte de a porni la drum. Asta, dacă firma la care lucrează are instalat un sistem GPS de supraveghere a flotelor. Piaţa sistemelor de supraveghere a flotelor prin GPS auto este în plin avânt. Şi chiar dacă s-au făcut glume pe seama iniţiativei ANAF de a reduce evaziunea fiscală utilizând asemenea sisteme, ideea nu este chiar ruptă din filmel
Şoferii care obişnuiesc să folosească maşina de serviciu pentru a merge la un grătar ar trebui să se gândească de două ori înainte de a porni la drum. Asta, dacă firma la care lucrează are instalat un sistem GPS de supraveghere a flotelor.
Piaţa sistemelor de supraveghere a flotelor prin GPS auto este în plin avânt. Şi chiar dacă s-au făcut glume pe seama iniţiativei ANAF de a reduce evaziunea fiscală utilizând asemenea sisteme, ideea nu este chiar ruptă din filmele SF. Mai multe firme din domeniul panificaţiei, dar şi constructori sau transportatori, folosesc astfel de sisteme, întrucât avantajele pe care le aduc sunt scăderea costurilor cu combustibilii, datorită eliminării furturilor, reducerea facturii de întreţinere a autovehiculelor, ca şi a timpilor neproductivi. „Diminuarea consumului de carburant este de minimum 10-20%, dar se poate ajunge şi la 70%“, spune Adrian Dinu, director general SAS Grup, una dintre companiile care oferă astfel de soluţii. Însă extinderea acestor sisteme la nivel naţional presupune eforturi mari, nu numai financiare, ci şi de personal (pentru monitorizare) şi infrastructură (instalarea de servere în judeţe).
„UTI susţine iniţiativa ANAF de a reduce evaziunea fiscală utilizând sisteme de monitorizare GPS, având o soluţie care poate răspunde concret cerinţelor de control ale ANAF“, a declarat pen