- Diverse - nr. 183 / 19 Septembrie, 2007 Ani de zile, din pacate, drumurile care strabat judetul Mures nu s-au bucurat, toate, de atentia cuvenita, drept urmare, an de an, unele au avut nevoie de interventii care au constat, cel mai adesea, in " peticirea" lor, sau, sa folosim un termen de specialitate al drumarilor, a fost vorba de "plombari", operatiune prin care se astupau gaurile din carosabil. Asa se face ca, dupa fiecare iarna, datorita nu atat zapezii cazute, care n-a fost nici ea in cantitati care sa sperie pe drumari, cat mai ales compozitiei folosite pentru inlaturarea zapezii de pe carosabil, e vorba de nisip amestecat, din belsug, cu sare, multe artere de circulatie au avut de suferit, pentru ca apele scurse de pe versantii muntilor sau de pe dealuri, in loc sa ajunga in santuri, se revarsau pe arterele de circulatie. Nu este lipsit de interes sa amintim ca drumurile se degradau, si se mai degradeaza, si din lipsa simtului de gospodar al edililor sau al locuitorilor, indeosebi din comunitatile rurale care ani de zile " uitau" ca au obligatia sa puna mana pe harlet si lopata pentru a intretine rigolele de scurgere, santurile sau podetele din fata gospodariilor lor. In acest an, am putut constata ca, de pilda, pe ruta Reghin-Toplita, inca de pe acum s-a trecut, cu utilaje specifice, la reamenajarea santurilor de scurgere a apei pluviale, ca la aceasta actiune sunt angrenati, este drept, inca prea putini si locuitori ai satelor. Oricum, asemenea actiuni nu pot fi decat benefice celor care circula pe drumurile din judet, mai ales ca cele cu statut de drum national, de bine de rau, s-au bucurat de atentia cuvenita, cele mai multe au fost reabilitate, au santurile si rigolele de scurgere curatate cu utilaje specializate. Cum in judet exista, de la nivelul C.J., un Plan de imbunatatire a calitatii transportului regional, cu respectarea conditiilor de protectie