Asta pentru ca atat gara, ca si cladire, cat si peroanele sale arata pur si simplu infect. Peronul 2, de exemplu, are zugraveala scorojita de trecerea anilor, iar pavimentul este sarit si murdar. Gardurile ce separa peroanele au disparut pe alocuri, dar nimeni nu s-a grabit sa le puna la loc. Cat despre gara, care acum este in lucrari de reabilitare, aceasta cladire pute efectiv.
Pentru ca sala de asteptare nu mai exista, calatorii sunt obligati sa astepte fie pe peron venirea trenului, fie in apropierea caselor de bilete, unde mai exista deocamdata, niste banci murdare, care vor disparea si ele in procesul de reabilitare. Caloriferele din sala mare sunt cele vechi, dar nimeni nu le-a mai vopsit, tot din vechime.
Si, ca pentru a lua toata fata garii, autoritatile locale au permis amplasarea unui cub publicitar chiar in partea frontala a acestui imobil reprezentativ pentru Ploiesti. Potrivit Oanei Branzan, purtator de cuvant a SNCFR Bucuresti, „lucrarea pentru modernizarea statiei CF Ploiesti Sud a fost adjudecata prin licitatie publica deschisa, valoarea contractata fiind de 3.800.800 lei.
Termenul de finalizare a programului de modernizare este sfarsitul anului 2007, antreprenor fiind SC Concas SA Buzau”.
Proiectul de reabilitare inseamna modernizarea cladirii de calatori, a spatiilor publice si extinderea celor comerciale, refinisarea fatadelor, modernizarea grupurilor sanitare, refacerea instalatiilor aferente cladirii de calatori, instalatii de sonorizare, telefonie, ceasoficare, afisare electronica, consolidare si modernizare tunele pietonale, hidrizolatii la copertina, refacerea canalizarii
pluviale etc. Pana acum a fost finalizat tunelul pietonal la aripa Bucuresti, lucrari de modernizare si compartimentare la aripa Buzau, inclusiv lucrari la instalatiile sanitare, termice si electrice. Asa cum arata insa