Unii simt că ar trebui să dea ceva înapoi mediului în care şi-au dezvoltat afacerile. Alţii urmăresc profitul, ca în orice investiţie. În ultimii ani, numărul „îngerilor investitori“ (angel investors) din România a crescut semnificativ. Sunt oameni de afaceri cu experienţă, cu resurse financiare şi cu disponibilitatea de a-i sprijini pe tinerii antreprenori să-şi pună în practică proiectele de afaceri. În străinătate, o mare parte a companiilor de succ
Unii simt că ar trebui să dea ceva înapoi mediului în care şi-au dezvoltat afacerile. Alţii urmăresc profitul, ca în orice investiţie. În ultimii ani, numărul „îngerilor investitori“ (angel investors) din România a crescut semnificativ.
Sunt oameni de afaceri cu experienţă, cu resurse financiare şi cu disponibilitatea de a-i sprijini pe tinerii antreprenori să-şi pună în practică proiectele de afaceri. În străinătate, o mare parte a companiilor de succes au beneficiat încă de la început de implicarea strategică şi financiară a unor „angel investors“. Dar la noi, deşi ei există şi au bunăvoinţa şi resursele necesare pentru a se implica în proiectele cu potenţial, există o criză de antreprenori care înţeleg cum se realizează un plan de afaceri, care este rolul investitorului şi cum se porneşte o companie de succes. „De altfel, încă lipsesc modelele de succes. Afacerile au nevoie de modele ca de aer“, spune Radu Georgescu, preşedintele grupului de firme GeCAD.
Acesta a lansat încă din anul 2003, iniţiativa Start IT, prin care a încercat să descopere antreprenori cu potenţial pentru a investi în afacerile lor. De atunci au trecut patru ani şi niciun proiect nu a fost finanţat. Motivul? Deşi s-au primit câteva sute de propuneri, niciuna nu a avut la bază un plan de afaceri suficient de atractiv şi o echipă suficient de bună pentru a justifica im