Profitul tenismenilor vine doar în mică măsură din activitatea competiţională. Popularitatea sportului îi face preferaţii departamentelor de marketing ale marilor corporaţii, care le varsă anual în conturi sute de milioane de dolari Mai mult decât în alte sporturi, tenisul este mai degrabă o rampă de lansare pentru finanţele practicanţilor săi. Cel mai de succes brand la ora actuală, Maria Sharapova câştigă din tenis doar puţin peste 10% din totalul veniturilor anu
Profitul tenismenilor vine doar în mică măsură din activitatea competiţională. Popularitatea sportului îi face preferaţii departamentelor de marketing ale marilor corporaţii, care le varsă anual în conturi sute de milioane de dolari
Mai mult decât în alte sporturi, tenisul este mai degrabă o rampă de lansare pentru finanţele practicanţilor săi. Cel mai de succes brand la ora actuală, Maria Sharapova câştigă din tenis doar puţin peste 10% din totalul veniturilor anuale, restul provenind din contractele de imagine. Pentru a ajunge la un nivel comparabil, însă, este nevoie ca, pe lângă o poziţie onorabilă în clasament, sportivul să iasă în evidenţă printre colegii săi. Fie prin frumuseţe, fie prin alură, fie pur şi simplu prin comportament.
La finalul anilor ‘80, André Agassi a fost ales de Canon pentru promovarea modelului „Rebelion“, deşi jucătorul nu intrase încă în topul zece ATP. Ajutat însă de o coafură originală - o coamă blondă - şi de manifestări tipice - ca să-i facă în ciudă tatălui său homofob a apărut la unul dintre turnee rujat şi cu pantalonii tăiaţi -, Agassi era deja cel mai popular jucător din circuit.
Chiar dacă înzestrată cu totul alte calităţi, Anna Kournikova câştiga anul trecut mai mult decât Justine Henin, locul 1 mondial şi deţinătoare a şapte trofee de grand slam. Aceasta, în condiţiile